Setembre'19

Excursió a la Pala Pedregosa de Llessuí des de l'Estany Gento
Des del Pantà de Sallente es pot pujar amb el telefèric a l'Estany Gento. A partir d'aquí, i just després de passar l'estany, hi ha un corriol que puja a un collet al sud-est on hi ha un estanyet petit. A partir d'aquí, i seguint sempre el rierol de la Coma d'Espòs s'arriba a la Collada d'Espòs.
Fins a la collada és una passejada. A partir d'aquí es segueix la carena fins al cim. Hi ha tres trams:
- Els primers cent metres són molt drets, havent de superar la penya que tenim davant i després pujant per herba. Per superar la penya, o es fa grimpant directament amb cert pati o es volta per l'esquerra pujant per herba o tartera molt dreta. Tram perillós si l'herba està humida
- Després el pendent d'herba es suavitza i es puja bé. Tot i que continua la pujada....
- Després ja surt el cim uns 300 m. cap al nord. ...però passant per sobre de blocs sense camí. Si es passa per dalt, pujant i baixant blocs, hi pot haver algun pas aeri. Es pot anar passant per l'oest cercant passos herbosos, però és difícil no perdre alçada.
De qualsevol manera, la vista que hi ha des del cim recompensa l'esforç.
En resum. Excursió per tothom fins a la Collada d'Espòs. A partir d'aquí cal anar en compte. Si es fa des de Sallente, ...cal saber que són més de 1100 m. de desnivell! Pujant amb el telefèric s'estalvien uns 400 m.