Pics de Remunyé (3041m) i Rabadà (3043m)

Juliol 2016

Mapa Pic des Moines

Aproximació

Des de Benasc s'agafa la carretera dels Plans de l'Hospital. Sense baixar als Plans, es continua fins al final de la carretera, d'on surt el camí que s'endinsa en la Vall de Remunyé

Excursió

Es segueix el camí pel costat esquerra orogràfic del riu fins al fons de la vall. En la segona pleta el riu s'engorja en un congost. Uns metres amunt del congost, cal passar al costat dret orogràfic del riu. Sempre i quan no sigui època de desgel important no hi ha d'haver problema.

Quan se surt del congost (sobre els 2360m), les fites s'enfilen cap al costat esquerra del cercle per anar a buscar un balcó sota les parets del Pic de Remunyé. Cap als 2600m hi ha un ivó petit. Cal anar progressant entre pedres fins al Portal de Remuñé.

En el Portal, lo millor és anar pujant amunt amb la intenció de passar la Forca pel costat oest i agafar, directament, la carena.

Carena amunt, i passant un petit pas de primer grau, s'arriba sense dificultat a la Tusse de Remuñé.

Per anar al Pic Rabadà cal baixar al coll entre els dos i enfilar la carena. Just per sobre, amb algun pas una mica aeri, però sense dificultat, s'arriba al pic. La carena continua cap al Navarro i Maupàs, però el coll ja queda més avall...

En resum, tot i que no és una excursió difícil, sí que cal anar entrenat. La pujada al Portal de Remunyé pot ser dura si es fa sense neu. De la Tusse de Remunyé al Rabadà l'aresta és fina.