Pic de Perafita (2753m) i Monturull (2760m)

Juny 2016

Mapa Pic des Moines

Aproximació

Des d'Aransa, o des de les pistes d'esquí de Lles s'agafa la pista forestal que duu al refugi de les Pollineres

Excursió

Del refugi de les Pollineres s'agafa el corriol (no cal seguir la pista que fa voltes) que, passant prop del riu, porta als Estanys de la Pera.

Es continua cap a l'estany superior. D'aquí es pot seguir el corriol cap al coll de Perafita, o pujar directament pels vessants del Perafita fins arribar a la carena, per sobre el coll de Perafita.

Continuant per la carena s'arriba fàcilment al pic de Perafita.

Es baixa per l'aresta sud (més dreta però sense dificultats) cap al coll de la Claror. I es continua per la carena (una mica més dreta) fins al Monturull. És un cim ample.

Ara ja es va baixant per la Serra Airosa (carena est) fins al Pic del Coll de la Barra. D'aquí ja només cal seguir el corriol que torna als llacs de la Pera.

Excursió de cert desnivell, però fàcil sense neu.