Estany Gelat de Comaloforno i Estanys Gémena

Aproximació

Després de Caldes de Boí es segueix la Pista fins a la Presa de Cavallers

Excursió

La idea era pujar al Comaloforno des de Cavallers. Però agafar el camí no prou correcte en un parell de punts, ajuntat a un temps insegur al final, ens va fer decidir deixar l'excursió en l'estany Gelat del Comaloforno.

Des de Cavallers es travessa la presa i s'agafa el corriol que va cap a l'esquerra. De seguida puja fort amunt passant per una canal i per sota una pedra.

Quan se surt del bosc cal anar cap a l'esquerra per sobre el prats directes cap al Pas de l'Ós. A nosaltres les fites ens van portar amunt (camí d'hivern¿?) i al final vam haver de travessar sobre tarteres.

En el Pas de l'Ós cal pujar a sobre la carena. No s'han de seguir les fites que van suaus pel costat dret de la carena, ja que fan volta.  Aquesta segona equivocació, ajuntat a la xafogor del dia, ens va fer perdre més d'una hora!

La carena es puja pel costat dret segons es mira tan bon punt es pot. Aquesta espècie de carena porta directament al llac Gelat sobre terreny herbós.

Resum

No és excursió apte per a gent no acostumada a la muntanya. Tot i no ser difícil, hi ha desnivell i, no trobar el camí correcte de baixada, pot portar problemes. Fins al llac són més de 900 m.

Fotos Estany Gelat del Comaloforno

Mapa Pic de Tristaina

Estanys Gémena

Aproximació

Uns metres després de Caldes de Boí hi ha la caseta del Punt d'Interpretacó Ambiental de Toirigo. Just a a seva esquerra hi ha un petit pàrquing on deixar el cotxe.

Excursió

S'agafa el corriol que puja cap al Planell de Llubriqueto.

Arribats al Planell, es trevessa el riuet que ens passa per la dreta direcció als estanys. Al fons d'aquest Prat es troba la Font de Llubriqueto.

Continuant amunt per aquest corriol s'arriba als estanys Gémerna.

Resum

Excursió fàcil, ...però 750m. de desnivell!.