Pics de Culfreda (3034m, 3028m i 3032m)

Ocrubre 2016

Mapa Pic des Moines

Aproximació

Un cap passat Plan i en la corba de Gistaín s'agafa la pista que porta a Biadós. Un cop passat el campament de a Verge Blanca es deixa el trencant del refugi de Biadós i s'agafa camí de Tabernés. Es deixa el cotxe al costat del refugi. La pista sol estar apte per cotxes

Excursió

Del refugi es va a buscar el pont que travessa el riu cap al Vado de Biadós. De camí es passa per la barraca de Culrueba.

En el Vado de Biadós es gira a l'esquerra (oest) direcció el Port de la Madera. Cal seguir el corriol que tot primer puja pel bosc girant en direcció més aviat sud i, en sortir als prats, ja gira en direcció clarament oest.

Des del Port de la Madera s'ha de seguir carena amunt (direcció nord) fins a pujar el Pic de Cauarère (2901m). Cal vigilar en els darrers 100 m degut a la roca descomposta ja que el terreny és dret.

El Culfreda ens surt com una piràmide al davant. S'ha de seguir carena, baixant una mica en vessant de Tabernés en algun punt mig. Tot i ser dret al final es puja sense necessitat de grimpar.

Els mapes espanyols indiquen el Culfreda Sud com el més alt. Els mapes francesos indiquen que és el Culfreda Nord. Per si de cas, continuem en direcció al Culfreda nord.

Es baixen uns altres 30 m per pujar el Culfreda Central. Tot i ser dret també es fa bé. Del Culfreda Central al Culfreda Nord és un moment ( a mi em dóna que es baixen uns 10 m molt justets...

En resum, una excursió d'envergadura. Calculo que han de ser cap a 20 Km de recorregut amb uns 1500 m acumulats. No hi passos durs de grimpada, però sí que cal anar en compta en el Pic de Cauarère i en algun punt dels Culfreda's cal posar les mans. No la recomanaria per a principiants a la muntanya.