Chinipro (2791m)

Octubre 2016

Mapa Pic des Moines

Aproximació

Des de la carretera de Bielsa al túnel, un cop passat Parzán, s'agafa la pista cap a Pietramula. Està bé per a 4x4 i, normalment, també per a altres vehicles.

Excursió

De Pietramula s'agafa el GR que porta cap als Graons de Comodoto. Arribats al primer (petit) planer (aprox. 2150m) es pot continuar en direcció amunt (sud) cap a l'Estiba o agafar alguna canal (oest) de la dreta que porta directament als prats superiors.

Dels parts (hi ha un abeurador i un pluviòmetre) cal anar pujant suaument pels prats fins a Sobrestiva. La vista cap al Mont Perdut i cap a la Larri és espectacular.

D'aquí a dalt ...la cosa canvia!. El camí agafa direcció nord directe cap a la carena del Chinipro. Primer cal veure que el camí passa per sobre la Serra Negra per atacar, per l'esquerra un primer esperó.

Pujats a l'esperó, ja no cal pensar-s'hi gaire més. Ni buscar més fites ni camins. Recte amunt per on es vegi millor! No ho sembla però es puja ...força bé!

És un pic amb una vista bonica. Queda al mig de Pineta, la Múnia i Robinyera. Els Plans de la Larri ...1200 m just a sota!

Resumint, fins a Sobrestiva és una caminada molt maca i senzilla. D'aquí al Chinipro és dret!