Llacs de Baiau i pic de Sotllo (3073 m)

Juny 2014

Llacs de Baiau des del Pic de Baiau

ESTANYS DE BAIAU

Aproximació

Des d'Àreu surt una pista en estat regular que puja fins al pàrking de la Vall Ferrera

L'excursió

Es deixa el pàrking en direcció al Pla de Boet. Als cinc minuts es deixa el trencant del refugi de Vall Ferrera i, de seguida, s'arriba al Pla de Boet.

Sense entrar en al pla, es continua pel marge esquerra del riu enfilant corriol amunt.

Després de passar pel Bosc d'Arcalís i el Pla de Baiu, el corriol enfila amunt i va decantant cap al sud, fins arribar als llacs d'Escorbes. Pujant 100 m. més s'arriba als llacs de Baiau.

Excursió fàcil per tothom. Tot i així, es pugen 650 m.

FotosMoixero

Sotllo des de la Pica d'Estats

SOTLLO (per la Coma de Sotllo)

L'excursió

Sortint del pàrking es va cap al refugi de Vall Ferrera des d'on, per la seva dreta s'enfila ràpidament per anar a buscar el Barranc de Sotllo.

L'aproximació és la mateixa que per a la Pica d'Estats fins al llac de Sotllo. Aquí sol ser convenient passar pel corriol de més amunt que porta, directament, cap a la Coma de Sotllo, bonic racó plegat de petits llacs als peus de Baborte i Pic dels Estanys.

Per evitar els ressalts de la carena és convenient rodejar el primer llac per la seva riba dreta. Girant a poc a poc anem quedant sota el pic de Sotllo. Hi ha dues canals. Com que no es veu com acaben les canals, agafem primer la de la dreta per, després, anar a buscar un contrafort herbós que baixa de la carena i que ens queda a l'esquerra.

Sobre el contrafort trobem restes de camí. Només queda anar pujant amunt fins arribat a la carena (per sobre el coll) i, de la carena fins a dalt només queda anar pujant.

En resum, una excursió no difícil però exigent. El desnivell acumulat és de prop de 1400 m., i hi ha punts amb poques indicacions. A diferència del camí de la Pica, a partir de l'Estany de Sotllo no trobem ningú en tota l'excursió.