Pics de Cabanyó (2733m), Creussans (2621m) i Peyraguils (2703m) (Andorra)

Octubre 2014

Cabanyó des de Cataperdís

Pic de Cabanyó des del Cataerdís

L'aproximació

Pàrking superior de les pistes d'Arcalís.

L'excursió

S'agafa el camí que surt en direcció oest cap al llac de Creussans.

Sense fer la volta, es continua pel costat dret del llac. Un corriol amb punts grocs porta cap al port de Creussans.

Arribats als prats de sota el port, i en veure el pic del Cabanyó, ja es pot traçar una diagonal asendent en vistes a unes pedres que es veuen a la carena i just sota la talaia del pic.

Sota el pic hi ha unes penyes. La forma fàcil és pujar per un corriol del costat nord del pic. Els darrers 20 m es pugen grimpant per una petita canal desfeta.

Desfent el camí es pot continuar per la carena fins el Pic de Peyraguils, amb uns vista espectacular sobre el cercle de Tristaina.

Es pot tornar fent una ruta circular si es baixa cap als llacs de Tristaina. De camí hi queda el Roc del Vaquer que té una vista cèntrica del cercle de Tristaina i la vall. Dels llacs ja només queda seguir el camí (o la gent!) fins al punt de sortida.

Tot i que pot ser una excursió per tothom, cal anar en compte en el Pic del Cabanyó, especialment en persones no acostumades a veure alçades (pas entre primer i segon grau). I si hi ha neu, el costat nord (per on passa el camí normal) pot ser molt delicat.