Vértice de Anayet (2559m) i pic d'Anayet (2574m) (Panticosa)

Juliol 2014

Camí Moixeró

L'aproximació

El camí s'agafa des de la carretera de Formigal al Portalet, en el pàrking del Corral de las Mulas (1620m).

L'excursió

Es segueixen els tres kms. de carretera que porten fins a les pistes d'esquí (ja es trist que a l'estiu estigui tancat aquest tros de carretera!).

Arribats a l'estació d'esquí, el camí dels ibons d'Anayet segueix pel costat dret del riu. Envoltant la Punta de la Garganta, s'enfila seguint el riu fins que s'arriba als llacs d'Anayet (2227m).

En els llacs es veuen ja el Vértice i, sobretot, l'espectacular Pico. Darrera el llac també hi surt (quan no té el núvol a sobre seu!) el Midi d'Ossau.

El corriol continua cap al coll entre els Anayets. En el coll, cap a l'esquerra, es va enfilant el camí cap al Vértice (2559m). Tot i que cap al final és dret no té cap problema.

Altra cosa és el Pico d'Anayet. En el coll, el corriol continua pel costat oest de la carena per, de seguida, enfilar-s'hi i passar al costat est. Es passa una zona planera de roca vermella i s'enfila per una tartera, al costat de la roca vermella, fins que s'arriba a l'espadat de la muntanya. Aquí es realitza una travessia d'uns 50 m. cap a la dreta molt penjada. Una cadena ajuda a passar aquest esperó de la muntanya. Continuant a pocs metres per sobre del penya-segat segueixen uns 50 m. planers sobre herba. Es gira a la dreta i aleshores es puja grimpant per una canal molt dreta d'herba. La vista cap avall és impressionant, ja que es grimpa per sobre el penya-segat. Acabada la canal s'arriba dalt.

Resumint,  excursió per tothom fins als ivons, tot i que els 3 kms de carretera es fan llargs, sobretot tornant. Fins al Vértice d'Anayet és recomanable a tothom. El Pico ja presenta un caire més delicat amb passos de grimpada i molt exposats.