Punta Suelza'13 (2972m), per la Cruz de Guardia

Juny 2013

Punta Suelza

Aproximació

En la carretera de Plan, després de passar Saravillo, s'agafa la carretera de Serveto.

Just abans d'arribar al poble surt la pista forestal que puja a la Cruz de Guardia (uns 11 km), punt on s'ha de deixar el cotxe.

Excursió

Es continua per la pista forestal fins arribar a la Pleta de Pardinas. Tal com s'arriba (amb orientació oest) s'ha de pujar per una canal que queda darrera la caseta més alta (es veu de lluny, però no de la mateixa Pleta, puig queda en un llom), per anar girant cap a l'orientació nord de la carena.

Seguint fites, un cop dalt del llom, cal anar seguint per la carena, fins que s'arriba a sota mateix de la Punta. Si no hi ha ha neu, nomes cal pujar per unes pedres i una forta pujada.Amb neu, cal extremar les precaucions: una patinada et pot fer anar de cop als Ivons de Barleto, uns 250m més avall!

Superat aquest tram, ja només queda acabar de pujar per uns pendents fàcils.

En resum, una excursió per tothom sense neu. Amb neu, ...portar com a mínim grampons!