Pic de Puerto Viejo (2728m) i Pic de Barrosa (2768m) '13

Novembre 2013

Puerto Viejo

Aproximació

Arribant al túnel, es deixa el cotxe al costat d'uns edificis que hi ha just a l'entrada sud del túnel.

Excursió

Surt un corriol de darrera els edificis que hi al costat dret de l'entrada del túnel. Allà mateix, un rètol indica Cercle de Pinara, Puerto Viejo.

El corriol puja pels pendents de la muntanya que passen per sobre el túnel. Agafant direcció nord-oest porta ràpidament als plans del Cercle de Pinara. Sobre els 2000m apareix una barraca de pastors, just en el punt en el que ja es veu el coll. Sembla allà mateix, però encara queden per pujar prop de 400m!

Arribats al Puerto Viejo (2378m), creuament de frontera en la retirada de la Guerra Civil, la vista s'esplaia sobre la vall de la Géla.

Ara convé anar cap a l'esquerra passant per sota la carena per anar cap al Pic del Puerto Viejo. Un esperó fort fa passar el corriol per les marjades a l'esquerra de la carena. En sec el corriol està ben marcat i no ofereix perill. Amb neu tendra, que és com ho trobo, sobre l'herba cal posar uns quants sentits per no patinar. Curiosament, cada cop que sembla que has de quedat penjat sobre uns pendents molt drets, el corriol es desvia cap dins de la muntanya i sempre ofereix seguretat. Ràpidament s'arriba a la carena i al pic (2728 m.).

Baixant per l'altre costat uns 70 m. en un moment s'arriba al coll amb el Pic de Barrosa. Uns 100m. més de pujada per prat porten al cim pic de Barrosa (2768 m.).

Dificultat

Excursió recomanable a tothom per l'ambient d'alta muntanya. Fins al coll són uns 700 m. de desnivell, i 350 m. més fins al pic de Puerto Viejo. Anar fins al pic de Barrosa són 100 m. de pujada per anar i 70 m. que s'han de recuperar quan es torna. L'excursió completa suposa almenys 1200m de desnivell, i això que no ho semblava!

Molt interessant és realitzar l'excursió tornant per Barrosa (veure l'excursió del Port de Barrosa). L'únic inconvenient és que et deixa a l'entrada de la vall de Barrosa i que, per anar a recuperar el cotxe que es troba a l'entrada del túnel, cal pujar uns 250 m. i prop de 4 Km. per carretera.

En resum, una excursió que s'ha de fer i en la s'admiren les parets de Barroude i en la que els pics de la Múnia i Troumouse es mostren espectaculars.