Sobrestiva (Petramula) (2541m)

Novembre 2013

Petramula

Aproximació

En la carretera de Bielsa al túnel de Bielsa, un cop arribats a Parzán cal trencar (a mà esquerra) cap a Chisagüés. Es continua per la pista forestal que segueix per sobre el Rio Real fins a Petramula. Pels cotxes normals els darrers 3 Km. són drets i poden estar una mica fets mal bé.

Excursió

Es surt de Petramula (1970m) passant per sobre el pont que travessa el riuet. El corriol és poc marcat a estones i les marques de GR estan una mica despintades, però no hi ha problema. Cal seguir cap al collet del fons.

Quan s'arriba a la Colladeta de las Coronetas ja es té bona vista. Cap a la dreta es puja sense cap problema fins al Tozal de las Coronetas o Pietramula.

Val la pena continuar en direcció nord-oest tot baixant uns metres fins a un pluviòmetre i un abeurador que hi ha en uns planers. Després es puja per prats fins a la Sobrestiva. Queda un kilòmetre més amunt que els plans de la Larri i la vista sobre Pineta i el massís del Mont perdut és de les millors des del nord.

Arribats altre cop al pluviòmetre, per baixar a Petramula és millor continuar planejant com aquell com vol anar al Collado las Puertas. Després de baixar uns metres el corriol mena fins al camí de baixada del coll i llacs de la Múnia. Només cal seguir-lo fins a Petramula.

Dificultat

Excursió recomanada a tothom.

Tot i la senzillesa de l'excursió, però, es puja una mica més de 600m.