Pic de Noufonts'13 (2861m) - Pic d'Eina (2794m) - Torre d'Eina (2830m)

Juny 2013

Mapa Noufonts - Torre d'Eina

Sortida des de Núria, agafant el camí de Noucreus.

De seguida es deixa el camí per pujar (esquerra) cap a la Coma d'Eina.

Al final de la Coma, es deixa l'indicador GR que indica travessar el riu. Es va cap a la dreta amb intenció de travessar cap a la Coma de Noufonts. Un cop a dalt la carena, s'enfila carena amunt. Ja no es deixa fins dalt el Noufonts. És ràpid i directe.

Es deixa el cim de Noufonts seguint la carena oest, fins que s'arriba dalt el Pic d'Eina.

Aleshores, agafant la carena en direcció nord, i després de baixar a un altre coll de 2650m, es puja cap a la Torre d'Eina.

Tornant es torna a passar pel Pic d'Eina, i seguint el camí del Pla de les Barraques, es torna a la Coma d'Eina.

En resum, una excursió per tothom, tot i que cal estar preparat. La volta per Noufonts i Pic d'Eina ja té un cert desnivell. Si a més es fa la Torre d'Eina, ja s'exigeix un cert fons.