La Forqueta'13 (3011m)

Juny 2013

Forqueta

Aproximació

Ascensió a la Forqueta des de Viadós.

S'hi arriba per pista forestal (uns 12Km) des de Plan. Els dos darrers Kms millor amb vehicle tot terreny.

Excursió

Se surt del petit l'aparcament que hi ha en el refugi de Viadós. S'agafa el camí que du al Port de Chistau. Pocs minuts després es trenca en direcció sud-est cap a la Vall de Millars.

Passem pel pont sobre el riu Cinqueta d'Añes Cruces, que baixa molt cabalós. El camí puja fort a estones. Prop dels 2350m hi ha l'indicador d'Ivons de Millars i Coll d'Eriste.

Anant cap al coll d'Eriste, la pujada dels primers 200m són molt durs, fins arribar a un primer planer, cap als 2550m. Des d'aquí ja es veu clarament el camí a seguir fins al coll, ara més suau a estones.

Arribats al coll cal anar cap a la dreta. Trobem neu, pel que probablement fem més grimpada del que cal. Finalment arribem a dalt la Forqueta.

Baixant, en arribar al planer sobre els 2550m, pugem uns 30m fins la petita agulla que domina la vall de Millars (la vista és magnífica). Després baixem per les rampes sud de l'agulla, amb vistes sobre l'Ivó de Millars. Petites fites marquen un camí en terrassa per sobre l'Ivó. És més descansat que baixar pel camí de pujada!

En resum, una excursió dura i amb grimpada per pujar al pic.