Pic d'Escobes'13 (2780m)

Setembre 2013

Mapa Pic d'Escobes

Aproximació

El punt de sortida és des del Pont de la Baladosa, en la Vall d'Incles (1863m)

Excursió

S'agafa el camí indicat cap als Estanys de Juclar i que passa per la font de Travenc.

Arribats al Primer Llac (o al refugi) cap anar-lo vorejant fins al seu començament. Si el llac està baix val la pena pel costat de l'aigua, ja que t'estalvies pujar i baixar uns 100m.

Es passa entre els dos llacs i es continua cap al Coll d'Alba, passant tot primer pel Coll de Juclar.

En el Coll d'Alba cal seguir les fites fins al Coll del Pic de Noè si no es volen complicacions. Passen pràcticament per dessota la carena pel costat dels llacs de Juclar. Si es segueixen bé, pràcticament no cal posar mans. El Pic de Noè es troba a uns 5 minuts del coll. Val la pena pujar-hi.

El corriol continua pel costat est de la carena, baixant uns 20 m. Es passa una pedra pel costat oest i es continua planejant pel vessant est en direcció a una espècie de collet que queda entre una petita agulla i el pic. D'aquest collet cal seguir recte amunt per unes terrasses d'herba fins arribar a la cresta. Just abans, una canal petita (uns 5m) evita haver de fer acrobàcies aèries. I així s'arriba al cim.

En resum, una excursió molt bonica (pot ser de les millors d'Andorra) on cal posar els cinc sentits a partir del coll d'Alba. S'ha d'estar una mica acostumat a les grimpades.