Coma de Sotllo'13

Octubre 2013

Coma de Sotllo

Aproximació

Des d'Àreu es segueix la pista del refugi de la Vall Ferrera apte, amb compte, per cotxes

Excursió

Del final de la pista (pàrking) s'agafa el camí de la Vall de Boet. Als 5 minuts es troba el corriol que porta cap al refugi.

Del refugi surt el corriol, molt marcat, que puja pel marge dret (orogràfic) del Barranc d'Areste. Sobre els 2100m el corriol fa un gir marcat cap a l'esquerra per, tot passant pes les costes d'Areste sobre el refugi, anar a cercar el Barranc de Sotllo.

Desgrimpat un pas d'uns 15m i havent baixat a trobar el Barranc de Sotllo, sobre els 2100m es passa al marge dret del barranc i es puja en direcció a la Pica d'Estats.

Al final del llac de Sotllo, per l'esquerra baixa el riu de la Coma de Sotllo. Cal resseguir-lo. Uns 100m més amunt s'arriba a la Coma de Sotllo.

Des d'aquí és recomanable anar pujant (girant cap a la dreta) cap a una de les agulles que conformen la carena sud del Sotllo, agulles que es troben sobre els 2800m. Des de dalt es té una vista privilegiada del Sotllo i Pica d'estats, de la Coma de Sotllo, Baborte  Pic dels Estanys.

Es pot baixar pels pendents d'herba que porten al llac de la Pica.