Pica del Canigó'13 (3011m)

Juliol 2013

Pica del Canigó

Aproximació

El punt de sortida és des del Collet del Ras de Courtalets.

Per arribar-hi se surt de Prades, o des de la carretera de Marquixanes en direcció als Masos. S'ha de continuar fins a Clarà-Villerach, on la carretera es converteix en pista forestal, més o menys bona segons l'època (prohibit circular-hi de nit o en temps de pluja).

Després d'uns 20 km de pista s'arriba al coll del Ras de Courtalets, on es deixa el cotxe, a uns 10 minuts del refugi de Courtalets.

Excursió

El corriol que puja cap a la carena de Barbet surt de l'esquerra del refugi i agafa el llom, enmig del bosc, que puja cap a la carena. Nosaltres seguim uns pals plantats (que ens confonen) i que porten a un prat on es converteixen en fites. Mal fet!, ja que les fites duen cap a la valleta de Balaig i la bretxa Durier, difícil sense neu.

Havent deixat els grampons al cotxe, i no sabent l'estat de la bretxa, sobre els 2400m, en un planer del camí en forma de collet, hi ha un llom que fàcilment, amb una ziga-zaga puja per les Costes de Sant Jaume i, des d'aquí, a la carena de Barbet.

De la carena es pot baixar directament a la Portella de Valmanya,  o continuar per la fàcil cresta fins al Pic de Barbet (2733m).

Aleshores, girant al sud, per un llom herbós fàcil, s'arriba a la Portella de Valmanya on, girant al nord, ja es veu la canal que puja al Canigó. Impressiona: tot de punts que pugen enganxats a la paret!

La veritat és que és fàcil: són uns escalons que van pujant amunt. I sempre vas protegit. De seguida s'arriba a dalt.

El camí de baixada es pot fer pel camí normal.