Montforcado (2634m) i Campirme (2631m)

Octubre 2013

Campirme

Aproximació

Des de Tavascan es segueix cap a Quanqa i l'estació d'esquí de la Pleta del Pat

Excursió

L'excursió està ben indicada. De la Pleta del Prat es comença pel camí que surt en direcció sud-oest. Després d'un parell de voltes surt un corriol pel marge (orogràfic) esquerra del riu. Ràpidament porta cap al Pla de Meli. Un nou indicador guia cap a la Pleta de Gavàs. Aquí queden restes dels edificis fets durant la Guerra Civil i que mantenien una companyia de muntanya que, des dels planers de Campirme, feien de vigilància de la vall.

Es continua girant poc a poc cap a l'esquerra per pujar fins al llac de Mascarida. Just al darrera i pel costat dret hi ha l'Estany del Diable.

Posant la vista al coll que es veu a l'esquerra del Montforcado, es continua pujant cap a una carena entre canals herboses. És ràpida i es puja molt bé. Del coll al Montforcado és un moment.

Tornats al coll, es puja als planers superiors i, en un quart, s'arriba al pic de Campirme.

La vista des del Campirme és espectacular. Queda sobre la vall d'Esterri d'Àneu i en una situació privilegiada davant del Parc Nacional d'Aigüestortes-Sant Maurici i bona part del Pirineu central.

Per baixar es continua en direcció nord-est en direcció a la llarga pala herbosa, que tirant cap a l'esquerra, porta a sobre el cercle format pel llac Mascarida. Cal vigilar molt ja que és fàcil anar baixant pel costat dret, cosa que et portaria cap als llacs de Campirme!

Un cop a sobre el llac es veu la baixada fàcil cap al camí del llac i cap a la pleta del Prat.

En resum

Una excursió per tothom, tot i que els 900m de desnivell fins al Campirme fan que el desnivell sigui considerable!