Travessa a Monserrat

Maig 2012

En el mapa indica, aproximadament, el camí seguit.

Travessa a Montserrat

Sortida des de Can Massana (Coll del Bruc)

Sortint de Can Massana s'agafa el camí que porta cap al Coll de Guirló. Desviant-se cap al corriol de la dreta es passa per la Portella. Es perd una mica d'alçada per anar cap al Refugi Vicenç Barbé. Enrevoltant s'arriba al Coll de Porc. Aquí es perden uns metres per pujar fort cap a l'Agulla de la Vella. Tornant a perdre uns metres es torna a pujar fort fins arribar al Coll de les Comes. I tornant a perdre metres, es fa la pujada forta (potser la més dura) fins al Montgròs. Es passa per la Canal del Mico per arribar al Torrent del Migdia. Per evitar grimpada aquí es baixen uns 150m (uns 15 minuts) fins que es troba el corriol a l'esquerra (hi sol haver fita) que puja a trobar el camí que duu a Sant Jeroni. Arribats al camí, es segueix fins a Sant Jeroni. Baixant de Sant Jeroni, passem el camí pel que hem pujat abans i, una mica més avall, s'agafa el camí que baixa cap a la Vinya Nova (normalment indicat amb una fita). Ara sí que ja es va baixant directe fins a la Vinya Nova.

Tot i ser recomanada per tothom, és una excursió dura. Es puja i baixa contínuament, amb algunes pujades que, tot i ser curtes, són fortes. La pujada final des de la canal del Migdia fins a Sant Jeroni s'acosta als 500m. S'ha de vigilar a les persones amb aversió a les alçades quan es baixa la Canal del Mico.