Pic de Prat de Bacivers (2844m) i Pic de Bastiments (2882m)

Juny 2012

L'excursió

Sortida als pics de Prat de Bacivers i de Bastiments (Vallter)

Punt de sortida: Donat que és una ruta circular se surt des de Vallter

Se surt seguint el camí que va cap a la bassa de les pistes. Aleshores es trenca en direcció nord. Just sobre la bassa surt el corriol (marcat amb fites) que, passant per la Font de la Perdiu, puja al Pla de la Regalíssia i Coll de la Geganta. Aleshores s'agafa el corriol que, baixant mínimament, porta a l'Orri i Estany de Bacivers. Just al costat de l'Orri, marcat amb fites, surt el corriol que puja de manera decidida al Pic de Prat de Bacivers.

Per anar al Bastiments cal seguir la carena que va en direcció sud. Baixant mínimimament, i sense cap dificultat, en una mitja hora s'arriba al Bastiments.

Des del Bastiments ja només cal baixar cap al Coll de la Marrana. Baixat el coll i sota el Gra de Fajol (arribats al llac d'aigues foses que només es forma a començaments d'estiu), s'ha d'anar cap a la costella que queda del refugi vell i baixar a les edificacins de les pistes d'esquí.

Excursió fàcil, recomanada per a tothom que camini, a l'estiu. A l'hivern cal anar equipat: el corriol que porta cap al llac i la carena fins al Bastiments poden estar glaçats, i una patinada en aquests punts et portaria molt avall!