Sa Rateta (1113m) - na Franquesa (1067m) i Puig de l'ofre (1093m)

Abril 2011

L'excursió

Excursió que es podria considerar familiar per la Serra de Tramuntana. És fàcil, però amb un desnivell acumulat d'uns 700m.

El punt de sortida es pot fer des de Sa Font des Noguer, a l'entrada de l'embassament de Cúber.

Es segueix pel costat del pantà fins a trobar la presa, moment que s'agafa un tirany a mà esquerra. El tirany fa baixar uns 70m que es recuperen tot seguit pujant cap el Coll des Bosc. El tirany, sempre marcat amb fites, ataca sa Rateta per darrera tot pujant per un seguit de diagonals.

Prop del planer cimal es passa per un camp de càrritx i de seguida s'arriba a una casa de neu. Compta que prop del camí hi queda un avenc força fondo. S'arriba de seguida al cimal de sa Rateta, moment que apareix davall nostra Cúber i més al fons es Gorg Blau, amb les muntanes centrals de la Serra de Tramuntana.

De Sa Rateta per anar a s'Ofre només cal seguir les fites que enmig passen pel Coll des Gats, na Franquesa i el Coll des Cards.

Arribats a s'Ofre la vista se'n va cap el Port de Sóller. Davall nostra hi queda el bonic torrent de Biniaraix, tapat per les penyes que hi ha al seu damunt.

Es recula cap al coll des Cards (també hi ha la opció, més llarga, de fer la volta a l'Ofre). Del coll des Cards, s'agafa el tirany que baixa que ben aviat ens mena fins al camí de Cúber al Coll de l'Ofre. Si s'agafen bé els tiranys s'escurça força camí i no cal arribar a aquest darrer coll.