Port de la Picada (2477m) - Pic de Pesó (2627m)

Abril 2011

L'excursió

Excursió al Port de la Picada i al Pic de Pesó, que es troba just sobre el Port.

Se surt del pàrking de la Besurta (2890m) anant a cercar el corriol del Port de la Picada - Salbaguàrdia. Des del pàrking és difícil trobar-lo. Qui no conegui bé el terreny és millor baixar uns metres per la carretera fins a trobar l'indicador.

El corriol està molt ben traçat i puja fàcilment cap als plans de sota el Salbaguàrdia. Atents, just quan s'arriba a aquest planer, cal anar cap a la dreta cap al port de la Picada (indicat).

Un cop en el Port girem cap a la dreta per anar al Turonet del Port de la Picada (2529m). Totalment recomanable. La vista sobre les Maladetes i l'Aneto és de les millors. Nosaltres continuem per la cresta, en direcció a la Tuca de Bargues, fins a trobar un coll herbós que ens baixa als Clots de l'Infern, en direcció a un petit ivó.

Prop de l'ivó planegem fins a trobar el corriol (que es veu a l'altre costat) que puja de l'Artiga de Lin cap al Port de la Picada.

Altre cop al Port girem cap a la dreta per pujar pels pendents herbosos (molt drets) cap a la cresta del Cap de la Picada i el Pic del Pesó (2627m). Aquí continua havent-hi bones vistes cap a la Maladeta, però l'impressionant és la vista sobre el Pic de la Mina.

L'excursió és de les més familiars (i recomanable) fins el Turonet de la Picada. La cresta posterior és un pèl aèria i cal posar les mans en algun punt. La pujada al Cap de la Picada pot ser perillosa si és humida. La cresta fins a la punta final del pic del Pesó, tot i ser aèria (especialment en el costat nord), no és difícil.