Puig Pedrós de Lanós (2842m)

Abril 2011

L'excursió

Ascensió a un pic bonic del Departament dels Pirineus Orientals.

Pot tenir diferents punts de sortida. La ruta que hem seguit parteix de la vall de Font Viva. Anant de Bourg-Madame cap a Porté-Puymorent, just en la corba pronunciada de sota el poble de Porta, surt una pista (dels llacs) que et mena al fons de la vall.

Des de la corba final de la pista (on es pot aparcar el cotxe), a uns 1730m, surt un corriol que puja cap a l'Estany de Font Viva. Arribats al segon prat (uns 200m amunt) l'estany apareix al fons a la dreta. El corriol continua dret amunt, just per un canal herbós que queda entre la ginesta. Uns 130m més amunt s'agafa el corriol Volta del Carlit. Poc després ja va planer, en balconada fins que arriba a l'Estany de Lanós. És llarg, però es fa bé (tot i que una mica trenca-cames quan tornes!).

Arribats al llac (2210m), es va cap a la seva punta més oest, i s'enfila pel Rec de Fé. Cal anar seguint el rierol uns metres per sobre d'ell. Hi ha poques fites, està poc marcat i cal tenir una mica d'intuïció. Cap als 2350m es passa pel costat d'un saltant. No es veu per on va el corriol, però es pot passar pels dos costats del saltant (vam pujar pel seu costat esquerra i vam baixar pel seu dret!). I es continua amunt. Sobre els 2500m apareixen de sobte el Coma d'Or i el Puig Pedrós i els llacs es troben als 2600m. Des dels llacs ja només cal enfilar la pala del Puig Pedrós. Cal anar amunt. Es passa per allà on un vol, ja que no es veu ni camí ni fites. El Puig Pedrós és un conjunt de pics format per pedrotes que es poden anar grimpant. Nosaltres vam anar de l'avantcim sud a la nord. La punta més alta és la sud.

Tot i que és una excursió fàcil és dura. Si no fos per uns 200m de diferència en desnivell, l'aproximació i el desnivell (de 1200m) la farien equiparable a la pujada a la Pica d'Estats per Vallferrera.