Pic de l'Angonella (2818m) i Pic d'Arcalís (2776m)

Setembre 2011

L'excursió

Excursió a dos bonics pics, el Pic de l'Angonella i el Pic d'Arcalís. El primer el vam haver de deixar a l'hivern per unes condicions no massa adequades per fer-lo!

El punt de sortida és des de les Basses de Rat, al final de la pista de les pistes d'esquí d'Arcalís.

Es comença pujant per la pista d'esquí (hi ha indicador). De seguida es veu el coll que hem de pujar. No cal seguir tota la pista. Hi ha fites. Un cop s'arriba a la part alta de les pistes, es gira cap a la dreta, coll amunt. El corriol puja dret fins dalt el coll (2715m). És alt! Arribats al coll girem a la dreta, direcció al Cataperdís.

Aquest cop deixem el Cataperdís i ens dirigim directament cap al Coll de l'Angonella. Trobem un primer esperó, que es pot pujar per unes petites canals que fa la roca (fàcil i no aeri).

Arribats a la cresta, aquesta esdevé trencada i aèria. Es veu un petit corriol sobre l'herba pel costat est i decidim anar per allà. No crec que sigui recomanable moll, ja que pot esdevenir molt perillós! Es va penjat, però el corriol ens mena just a sota el pic. Aquí decidim pujar cap a la cresta per fer el tros final. Aquest tros final és fàcil i agradable. Per baixar decidim passar just per sobre la cresta. Es deixa fer: és aèria, algun pas delicat, però més segura.

La vista des del cim de l'Angonella és impressionant cap a la zona del Comapedrosa, Roca Entrevessada, Medacorba, Lavans, ...

Baixant, un cop arribats al coll del Cap de la Coma agafem cap al Cap de la Coma per anar fins al Pic d'Arcalís.

Passem pel Cap de la Coma i baixem al Coll d'Arcalís. Pujant, la cresta esdevé trencada. Hi ha algun pas de grimpada delicat, amb una corda trencada. Convé no caure. Tot i que és pendent d'herba, una caiguda no la pares fins a baix, molt avall. Quan es passa pel costat nord, la molsa de les pedres patina que dóna gust! Al final s'arriba a dalt. Apareix una punta a l'est. Sembla més alta. No ho és, però sí que sembla que hi ha millor vista.

Per anar a la punta est s'ha de passar per una cresta de pedrotes mal posades. Amb molt de compta, passos de I+, s'hi arriba. Clarament és més baixa, però es té vista cap a l'est.

Resum: dues boniques muntanyes per gaudir de la muntanya. És una excursió curta, però tant el Pic de l'Angonella com el d'Arcalís tenen passos delicats. Especialment la punta est del Pic d'Arcalís. Si es va amb nens, el Cataperdís té una vista similar i no és gens perillós.