Tomir (Mallorca) (1104m)

Agost 2010

L'excursió

Pujada normal a un dels 1000' m de l'illa

L'itinerari és simple, elegant i bonic, passant per dues rossegueres sense necessitat d'entrar-hi

En el Km 17.4 de la carretera de Sóller a Pollença (baixant del coll de sa Batalla cap a Pollença, a 1.5Km després del trencant de Lluc) hi ha el trencant a les cases de Manut. Just en arribar a les cases, uns 100m a partir del trencant, hi ha una barrera. Cal deixar el cotxe ben aparcat a la vorera pels vehicles que van a l'embotelladora de Binifaldó

Es segueix el camí asfaltat fins a les cases de Binifaldó i es continua fins a l'embotelladora (una mitja hora). Just en acabar-se l'asfalt, a l'esquerra (a la dreta del portell de l'embotelladora segons es mira) surt el corriol que s'endinsa pel bosc, resseguint el tancat de l'embotellodora. Pel qui no porti aigua, a uns 100m de l'embotelladora, segons es puja a la dreta, hi queda la font d'es Pedregueret

Resseguint el tancat de l'embotelladora, s'arriba a la primera rosseguera, a la que no cal entrar. El corriol just gira a la dreta i puja per dins el bosc, sortint per sobre la rosseguera. Tot pujant continua resseguint la rosseguera per sobre fins que es veu una canal (coincideix amb la punta superior de la rosseguera) que acaba en un collet

Dret amunt per la canal (hi ha un cable d'ajuda que no fa falta!) s'arriba al collet (que, tal com es veu, no és res més que un pas en la carena que baixa de dalt). Hi ha una punta a l'esquerra (uns 15m de desnivell) que té bona vista.

El 'fals collet' dóna vista a una rosseguera més petita però més dreta que s'agafa girant cap a la dreta (des del collet). És més dreta, però es puja pel costat dret sense necessitat d'entrar-hi. Uns 50 m més amunt s'acaba. S'arriba a un pas de grimpada sense perill (equipat excessivament amb escalons i cable!).

Ara ja es continua fins arribar al coll entre els dos cims petits del Tomir. Des del coll ja es veu el Tomir cap al nord-est i només cal seguir pels plans superiors.

Excursió fàcil i molt agradable d'uns 600m de desnivell que es fan en unes dues hores sense frisar