Sa Trapa - Des del coll de sa Gramola

Agost 2010

L'excursió

Excursió per la punta sud de la Serra de Tramuntana. El paisatge, tot i que monòton en el començament, esdevé agradable quan es passa sobre els penya-segats de la serra sud de Tramuntana

Es surt del coll de sa Gramola (km. 106 de la carretera d'Andratx a Estellencs). Hi ha un camí que permet deixar el cotxe en una esplanada allunyat de la carretera

Se surt de 344m seguint el camí de la dreta, tot deixant el Penyal de n'Anglada i el Puig des Voltor a la nostre esquerra. El camí deixa aquesta petita serra a l'esquerra fins que es guanya en un turonet (399m)

El camí davalla uns metres per tornar a pujar cap a sa Caseta de ses Basses (360m). En aquest punt es pot deixar el camí i passar pel tirany que surt a la nostra dreta. Es passa així al costat nord de la serra amb bones vistes sobre els escarpaments de la serra de Tramuntana. Continuant pel tirany es passen pels miradors de la Marina de ses Basses i en Josep Sastre, aquest darrer a tocar del Puig de ses Basses (499m) amb bones vistes (bé, quan no hi ha boira!). Aquí ja es sol descobrir l'objectiu, sa Trapa

Seguint el tirany que puja uns metres, i gira tot seguit cap al Puntal des Forn, ja només queda davallar cap a sa Trapa. Just abans d'arribar-hi sortim al camí que hi arriba des de Sant Elm

Sa Trapa encara es troba en procés de restauració, tenint un petit molí curiós. El mirador de sa Trapa (260m) té bones vistes cap a la punta sud de la Serra de Tramuntana i sa Dragonera.

Resumint, una excursió d'uns 6 km i uns 250m de desnivell, que es multiplica per dos si anem i tornem. No és recomanable fer-la en dies de calor forta: tot i no ser llarga, és una bona caminada...