Pic d'Eina (2789m) i Noufonts (2861m)

Juny 2010

L'excursió

Excursió agradable per la bonica Coma d'Eina i fins al Noufonts, sempre sobre corriol.

Podria ser qualificada de familiar si no fós pel desnivell, ja important: uns 850m fins al pic 'Eina.

La sortida no té pèrdua: recte per darrera el santuari. Primer es puja suau fins a la Coma d'Eina. Situats davant dels Entreforcs es gira a l'esquerra, travessant el riu, i es puja per la Solana d'Eina fins a situar-se força més amunt del Roc Malé. A partir d'aquí, altre cop cap al nord per la carena herbosa. Sobre els 2600m es gira a la dreta passant sobre els Entreforcs, tros de corriol que pot ser delicat si hi ha neu, tot i que no deu ser massa sovint donada la seva orientació sud.

Des del coll d'Eina, el pic d'Eina queda a menys de 100m de desnivell.

Arribats al pic d'Eina és interessant arribar fins al Noufonts, que queda a menys de mitja hora.

Del Noufonts lo més recomanable, enlloc de recular, és baixar cap al coll de Noufonts i baixar per la seva coma, tancant una ruta circular bonica.