Castellots (752m-749m)

Agost 2010

L'excursió

Excursió senzilla a uns excel·lents miradors de Sa Calobra i el Puig Major.

El punt de sortida és just enmig del Nu de sa Corbata en la carretera que davalla a Sa Calobra.

Es surt en direcció al Castellot petit (749m - el que es té enfront) i es passa per la petita vall que forma el Castellot i les agulles de la seva dreta. Tot i que no està massa marcat (entre carst i càrritx no es veu ni el tirany) s'ha d'anar tirant sense perdre ni guanyar alçada fins que, primer es veu un collet entre agulles i, després, es troba una paret de pedra al davant. Sense passar-la, i seguint cap a la seva esquerra, s'arriba a una gran pedra que hi ha en el coll entre Castellots. És el punt de sortida cap als dos Castellots.

Des de la pedra, per pujar al Castellot gran, s'ha d'anar pujant cap a la seva esquerra, fins que es veu una diagonal marcada amb fites cap a la dreta. Just a sota el Castellot, la seva paret ens barra el pas, fet que indica que cal fer una petita grimpada per pujar a una diagonal de pedra i càrritx (que ara va cap a l'esquerra segons es mira al Castellot) que ens duu directament a una pedra penjada de la carena. Compte aquí en no caure a un forat que hi ha just enmig de la carena, que ens faria anar molts metres avall. Uns pocs passos més i s'arriba dalt del Castellot. Per Baixar, només cal desfer el camí.

Per anar al Castellot petit se surt de la mateixa pedra del coll tot mirant al collet que hi ha entre l'agulla de l'esquerra i el Castellot petit. Allà ens apareix una diagonal que puja d'esquerra a dreta poblada de mata que ens permet pujar sense grimpar a l'esquena del Castellot. Aleshores, ja sigui seguint la carena de pedra amb petites grimpadetes o pel mig del castellot entre càrritx i carst, s'arriba fàcilment al segon Castellot.

Resumint, una caminada d'uns hora i mitja amb bones vistes sobre Sa Calobra i el Puig Major