Pic d'Anrodat o de la Coume d'Enfer (2732m)

Setembre 2010

L'excursió

Excursió fàcil a un pic amb bones vistes de la Vall d'Incles.

Se surt des del Pont de la Baladosa (1842m), al final de la pista de la Vall d'Incles. El corriol agafa direcció al Port d'Incles. Puja de cop uns 150m, per suavitzar-se fins que arriba a la Pleta del Manegor. Quan ja es veu el Port d'Incles, s'ha de girar a l'esquerra i, travessant el riu, continuar amunt. Després d'uns 200m altre cop forts, el corriol torna a suavitzar-se fins que arriba a l'Estany de l'Illa (2372m).

El pic d'Anrodat és el que es veu a l'altre costat de l'estany. Agafant-lo per la dreta dels penya-segats que cauen a l'estany el corriol porta per uns pendents d'herba forts (compta a no patinar!) amunt fins que arriba al cim.

L'excursió no té dificultat, tot i pujar 900m. Cal anar en compta en els pendents d'herba ja que humits patinen. A nosaltres ens havia fet la primera nevada de la tardor i l'aigua de la neu que es fonia en l'herba de sobre el penya-segat, feia que semblés una pista de patinatge...

Molts mapes pinten l'itinerari voltant el llac i pujant pel costat esquerra del pic. Nosaltres vam seguir els puntets grocs que marquen molt bé el camí des del pont de la Baladosa fins a dalt.