Llacs de Camporells i Pic Peric (2810m)

Juny 2009

L'excursió

Els Llacs de Caporells i la pujada als pics Peric constitueixen una referència el el Pirineu Oriental. La vista que es té des del Puig Peric és una de les maques dels Pirineus, amb més de 40 llacs, entre els que es compten els de Camporells, les Bullosses i els llacs de la Cometa, molt fotogènics.

L'excursió es pot dividir en dues etapes:

- L'arribada pròpiament als llacs. No hi ha cap dificultat. En vehicle es pot arribar a 2130m. S'ha d'agafar una pista forestal (aprox. 5Km, fins a una barrera) en força bon estat que arrenca a la dreta mateix de l'estació d'esquí de Formigueres. Cal recordar que a l'estiu es tanca a partir de les 9 fins a les 5 de la tarda que és quan es posen en funcionament els remuntadors que et deixen a la part superior del telefèric.

A peu es continua pel corriol, que surt 100m més endavant de la barrera, i es remunta la Serra de Mauri fins a 2425m. Des del punt més alt de la serra (2425m) ja es veuen els llacs i només cal baixar fins al seu costat. Són 200m que costen de pujar quan es torna. Tot i ser una excursió per camí el desnivell acumulat (pujant) és de 500m.

- L'ascensió als Peric. Cal estar acostumat a la muntanya alta. No s'ha de grimpar, però els pendents són molt pronunciats, espcialment en alguns trams del Peric Petit (recomanable dos pals). És aeri, i tot que i que no dóna sensació d'anar penjat, una relliscada en el Peric Petit et podria portar més de 200m avall, i més en el gran!

Per anar els Peric cal travessar per enmig dels doc llacs (hi ha una passera amb pedres que travessa el riu). Compta que no està marcat. I no s'han de seguir les marques vermelles i grogues, ja que porten cap a Puyvalador, no als Peric! Aquest descuït em va fer fer més d'una hora de volta, tot i que va valer la pena per la quantitat de petits llacs molt macos que vaig descobrir.

Resumint: excursió familiar fins als llacs de Camporells. Excursió d'alta muntanya, per gent acostumada a les alçades (abstenir-se amb vèrtic) si es vol pujar als Peric.