Pic de Cauarère (2901m)

Octubre 2009

Excursió al pic de Cauarère

El punt de sortida es troba en el pla de Tabernés. S'hi arriba per pista forestal que s'agafa en la corba de ferradura que es troba quan es deixa San Juan de Plan tot pujant cap a Gistaín. La pista és estreta en alguns punts (només hi passa un cotxe) i té uns 10Km en bon estat més 2Km llur estat depèn una mica de la temporada

Del pla de Tabernès (1700m) s'ha d'anar a buscar travessar el riu Cinqueta de la Pez per sobre un pont. El corriol resegueix el costat dret (orogràfic) del riu fins el Vado de Bachimala (1800m), moment en què s'ha d'anar a l'esquerra, per dins el bosc, cap al Port de la Madera (2560m). El corriol no te pèrdua si es segueixen les marques del GR (grogues i blanques) que es troben prop després de travessar el riu i menen fins al port de la Madera. Fins aquí és una excursió familiar

Un cop al port de la Madera, recomano deixar el corriol (més si està nevat) i enfilar-se directament pel rost de la muntana cap al pic (cap al nord). Un cop arribats al port de Cauarère la cresta s'encrespa. A partir d'aquest moment cal anar amb tres peus. No és difícil. Només cal posar les mans de tant en quant. Però la cresta és dreta i una relliscada et portaria mooolt avall. I a més la vista ho veu! Baixant sembla millor que pujant, segurament per l'efecte adaptació. Però si pujant s'ha d'anar amb peus de gat, baixant s'hi ha d'anar molt més!

Prop ja del cim, i en un punt on la cresta es fa més dreta, és millor tirar uns 100m cap a l'esquerra per anar altra cop a la dreta i recuperar la cresta ja prop del cim

El pic de Cauarère és un cim de pas cap al Culfreda. La boira i la humitat de les pedres, i la nul·la visibilitat que hi havia va fer que decidíssim retornar en aquest cim.