Benasc'09

Setembre 2009

VALL DE REMUÑÉ

Excursió familiar als llacs de la vall de Remuñé

En la carretera de Benasc als plans de l'Hospital arribar fins al fons, sense baixar als Plans de l'Hospital

Un corriol, després del barranc de Remuñé, ascendeix per la vall fins a una pleta a 2050m. A partir d'aquí es pot realitzar una excursió circular pels llacs de Remuñé. Camí lleugerament marcat sobre l'herba i amb fites

PIC DE SACROUX (2676m)

Excursió mitja a un pic sobre la vall de Bagnères de Luchon, amb grimpada en els darrers 100m

Del final de la carretera (a 1800m) surt el corriol que mena a l'ibó de Gorgutes (2313m) i al port de la Glera (2364m)

Arribats al port continuar pel l'esquerra cap a la vall penjada oest, fins que apareix el pic de Sacroux, moment en què es va directament cap al collet que es veu just a la seva esquerra

El camí puja per una escletxa entre les plaques de la muntanya. Cal anar grimpant entre les plaques i l'herba amb compta, ja que una patinada et porta daltabaix de les penyes. La part de grimpada està correctament marcada amb fites

Arribats al coll, una cresta molt fàcil porta ràpidament al cim

Desnivell de l'excursió

ASCENSIÓ AL PERDIGUERO (3221M)

Excursió a una de les grans muntanyes del Pirineu

Hi ha diferents punts de sortida. L'excursió realitzada surt del Pont de Lliterola, a 1600m (just després de deixar el trencant al Plan dels Bans), en la carretera de Benasc als Plans de l'Hospital

Desnivell molt important, més de 1600m, fet que fa recomanable pujar el dia abans a la cabanya del Forcallo o, millor, fer vivac en un dels dos llacs de la vall de Lliterola. Feta en un dia és una excursió molt dura en la que convé tenir molt bona condició física

Sortint del Pont de Lliterola (1600m) es passa prop de la cabanya del Forcallo (1990m), i es puja cap a l'Ibonet de Lliterola (2460m), punt del que hi ha tres opcions diferents per pujar a la carena:

- Baixar a l'Ibonet de LLiterola i pujar pel coll Obago. Opció recomenada per les guies a l'estiu, però que cal vigilar en el pas clau que permet superar la barrera rocosa de la collada

- Passar prop de l'Ibonet i pujar per la canal que mena a l'Ibó de Lliterola, recomanat a l'hivern. Algun petit pas on cal posar la ma

- O el camí fet per nosaltres, segurament per ser encara força fosc pel matí, i al que ens portaren les fites. Passa uns 100m per sobre l'Ibonet, en el marge esquerra del torrent i arriba, de forma fàcil, a uns 25m per sobre l'ibó Blanc de Lliterola. És una mica trenca-cames i pot ser un pèl més llarg, fet que segurament no el fa el més recomanable a l'estiu. Però permet visitar el magnífic Ibó Blanc

Arribats al llac és travessa el riu just pel seu final i es puja de forma fàcil i ràpida a la carena del Perdiguero (2880m), on s'ajunta amb els itineraris que provenen de la Collada Obaga i d'Estós

Un cop a la carena 'només' cal pujar els '450m de desnivell de blocs' que ens separen del Perdiguero, tot passant abans per l'Hito Oriental i posant en algun punt les mans si es vol seguir la cresta, lo més recomanable ja que evita pujar i baixar pels blocs