Excursions des de Bielsa

Maig 2008

Saltants de la Larri

Passeig des del pàrking Pineta fins als saltants de la Larri

Des del pàrking (1280m) només cal seguir la pista que porta als plans, i d'aquí, a les cascades del fons (1600m)

L'excursió admet dues variants:

- Pujar, per un corriol dret, per les cascades (actualment barrat fins que es restauri el pont que travessa el Cinca)

- Des de l'Ermita de pineta agafar el corriol que, en llaçades, porta directament als plans de la Larri passant per la Selva de Pochas.

Forataruego i cercle de Gurrundué

Excursió familiar fins al refugi de Forataruego col·locat en un espoló prop del Precipici de Gurrundué

A Revilla s'hi arriba de la carretera Ainsa-Bielsa tot anant cap a Tella. Poc abans d'arribar a Tella, trencar cap a Revilla, poble situat sobre el canyó d'Escuaín.

Del poble (1220m) cal seguir un corriol que, sense pèrdua, mena a Forataruego (1910m) tot passant pel barrancs de Consusa, Angonés i la Garganta. En els dos desviaments que es troben (ben indicats), sempre cal anar cap a la dreta

Tot i ser una excursió familiar, no oblidar els 700m de desnivell i els prop de 6 Km de distància

Llacs de Bastan

Es troben situats en el parc Natural del Néouvielle

Un cop passat el túnel de Bielsa i arribats a Aragnouet-Fabian, s'ha d'agafar la carretera que porta cap als llacs del Néouvielle fins a l'aparcament del llac de l'Oule (1590m)

Des de l'aparcament es va cap al llac de l'Oule i, un cop arribats a la seva capçalera, s'ha de seguir el corriol que mena fins als llacs i refugi de Bastan (2230m)

Castillo Mayor (2014m)

Ascenció al Castillo Mayor des de Puértolas.

El corriol, molt ben fresat i directe, surt del desviament cap a Escuaín en la carretera de Puértolas a Bestué (1120m)

El corriol sempre està ben marcat.Tot i així vigilar sobre la mitja hora de camí, que unes fites (mal posades) menen a una canal (tartera) molt dreta. NO agafar-la: només cal seguir un metre avall en la direcció que es porta i es retroba el corriol