Pic d'Araguells - Ibons d'Escarpinosa

Setembre 2007

Pic d'Aragüells (3037m)

L'aproximació

Se surt del pont de Corones (refugi de Ballibierna), on s'hi arriba des d'una pista forestal que surt del pla de Senarta (1375m). A l'estiu la pista està tancada i cal agafar un autobús. Fora època d'autobús, i amb les primeres tempestes, sol esdevenir perillosa i impractible fins a l'estiu.

L'ascensió

Des del pont de Corones (1950m) cal agafar el camí dels ibons de Corones. Coincideix amb el camí normal de l'Aneto (pel costat sud) fins al primer ibó de Corones (2635m). Entre el primer i el segon ibó, l'Aragüells queda enfront i cal dirigir-se cap al seu coll. El camí normal anava fins el coll i aleshores es pujava cap a l'esquerra per la cresta que esdevé divertida (gens difícil). Actualment sembla que el camí va directament cap al cim des de la base. Amb neu, la pujada al tronc final pot esdevenir delicat.

És una excursió fàcil, però exigent. A partir del segon ibó de Corones, hi ha una zona de blocs caòtica, que es passa ràpid si es segueixen bé les fites.

En resum, un trencacames. Tota l'estona estàs pujant i baixant 'escalons'.

Fotos

Ibons d'Escarpinosa (2027m)

Agradable caminada a ibons de la vall d'Estós.

El punt de sortida és l'aparcament d'Estós: trencament a l'esquerra just quan es passa a la riba dreta de l'Ésera després del trencant de Cerler.

Es puja pel camí d'Estós fins prop després de la font de Corones. Aleshores cal agafar el corriol marcat que mena, tot primer a l'ibonet de Batisielles i, després, als ibons d'Escarpinosa.

Tot i ser una caminada familiar cal tenir present el desnivell considerable.